Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Aaahh Belinda

Dün kendime çok güzel bir hediye aldım! Ama önce bunun nasıl başladığını anlatmalıyım.
***

Ortaokuldayken; komşumuzun liseye giden, bana çook büyük gelen kızı Hüda abla, ablama okuması için bir kitap vermişti. "Ben bu kitapta çok ağladım. Sen de okumalısın harika bir kitap!" demişti. Kitap ablamın ilgisini hiç çekmemiş, bir kenara atıvermişti.

Önce kapağı dikkatimi çekti, daha sonra adı. Mavi Saçlı Kız.

Okumaya başladıktan sonra da kızın adı, Burçak Çerezcioğlu.
***

Sonra ben bu kitabı çok sevdim. Her gittiğim kitapçıda sayfalarını karıştırıp Burçak'ın bilmem kaç kez baktığım resimlerine bir kere daha baktım. Ondan hiç bıkmadım hatta zamanla daha çok sevdim.

Ve sonunda bu yaz, o kitabı kendime aldım! Burçak'ı kitaplığıma koydum. İstediğim zaman açıp resimlerine bakıyorum, o güzel cümlelerini okuyorum. Fakat 23 yaşımda kitabı tekrar okuduğumda bir şey farkettim.

Burçak küçükken Atıf Yılmaz'ın Aahh Belinda filminde oynamıştı. Bunu da kocaman bir cümle şeklinde günlüğüne yazmıştı. Hatta annesi Ayla Çerezcioğlu figüran, komşu kızı rolünde de ablası Elif oynamıştı.

Derken geçen gün canım Burçak'ın oynadığı bu filmi izlemeliyim dedim ve Atıf Yılmaz'ın 80'li yıllarda bir dönem yapmış olduğu o muhteşem fantastik filmlerle böylece tanışmış oldum.
***

Yeşilçam'da böyle filmlerimiz olduğunu inanın bilmiyordum ama izleyince çok mutlu oldum! Bildiğin psikolojik film. Yarı fantastik. Hayal dünyaları, kurgular, gerçek mi değil mi anlamadığımız hayatlar ve en önemlisi bizi şaşırtan sonlar.

Ah Belinda'yı izlerken öyle bir filmle karşılaşacağımı bilmiyordum. Resmen psikolojik bir film. Müjde Ar'ın oyunculuğu, Atıf Yılmaz'a olan hayranlık ve Burçak'ın kanlı canlı gördüğüm yüzü.

Ufak bir araştırma sonrası böyle bir kaç film daha olduğunu öğrendim. Sanatsal yeşilçam filmleri. Hepsi birbirinden garip. Hepsi birbirinden güzel. Tamamını Atıf Yılmaz yapmamış elbet ama temellerini o atmış. Hemen hemen hepsinde de Müjde Ar oynuyor.
***

Sonra Teyzem filmi. Yerli Fight Club dersek yeridir. Yine şaşırtan bir son.

Sonra Adı Vasfiye. Ah ne güzel filmdi! Tamamen psikolojik ve ne olduğunu anlamaya çalıştığımız bir film. Sonunda yine tahmin edersiniz ki fena şaşırıyoruz.

Sonra Asiye Nasıl Kurtulur. Yine şahane! Harika bir eleştiri. Sonu yine şaşırtıyor. Senaryo yine muhteşem.

Sırada Arkadaşım Şeytan ve Hayallerim, Aşkım ve Sen var. Bunları da izleyince söylerim size güzel mi değil mi diye.

Sonuç olarak yeşilçamın bu yüzüyle tanıştığım için çok mutluyum. Filmlere hayran kaldım. Herkes izlemeli! Fakat Burçak benim için özel diye mi nedir, bilmiyorum ama içlerinde en çok Aahh Belinda'yı sevdim..
***

Şimdi gelelim kendime aldığım hediyeye.

Dün kuzenimle buluştuk, sinemaya gittik. Sinema sonrası d&r'a girdik. Öyle kitaplara bakıyoruz, filmlere bakıyoruz derken karşımda bir film. Tek başına, en önde. Dvd şeklinde. Hatta 2,50 tl.

Şaka mı, gerçek mi diye düşünürken, çığlık çığlığa "yenilenmiş görüntü kalitesiyle" Ah Belinda'yı aldım! Üzerinde öyle yazıyor valla bilemiceeem eheh.

Yalnız çok iyi oldu. Youtube'dan falan puslu puslu izlemiştim, şimdi ucuz ucuz aldığım orjinal dvd'mle çok mutluyum.

Koşun koşuuunnnn, herkes d&R'a gidip Aaahh Belinda'yı alsın! Fakat Hayallerim, Aşkım ve Sen varsa, bana ayırsın.
***

Bu da şarkı. (Burçak anısına)

80 yorum:

  1. bu kitabı ortaokuldayken almıştım ve o kadar duygulanmıştım ki. Burçak'ın fotoğraflarına baktıkça inanamadım bir türlü onun ölmüş olmasına. Ve hayran kalmıştım karakterine. bende en çok yer eden kitaplardan biridir. filmi daha önce hiç izlememiştim. kitapta da hiç dikkatimi çekmedi bir filmde oynadığı ya da o zamanlar bir yerden bulup izleme imkanım olmadığı için unutmuş olabilirim. hemen izlemeliyim çok merak ettim !

    YanıtlaSil
  2. o kitaba ben de bayılmıştım miacım. bulsam ben de bir daha alır okurum

    YanıtlaSil
  3. Çok ilgi çekici görünüyor, gelir gelmez kitabı da filmleri de alacağım =). Teşekkür ederim canım böyle şeylerle tanışmama vesile olduğun için =)).

    YanıtlaSil
  4. naley, aynı zamanlarda okumuş kitabı ve ben de aynen çok sevmiştim, çok duygulanmıştım..

    neyseki sonunda aldım hatta filmi onun için izledim ama harikaymış herkes izlesin diye de bu yazıyı yazdım
    :)

    YanıtlaSil
  5. Lalişcim, gelir gelmez al valla umarım sen de beğenirsin bi de ben teşekkür ederim yorumun için :)

    YanıtlaSil
  6. Yeşilçam'da böyle filmlerin olduğunu bilmiyordum bak. Çok iyi olmuş yazman. :)

    Ayrıca D&R da sürprizler yuvası diyebilirim. :) Bana da buna benzer şeyler olmuştu. Hiç beklemediğin bir anda çok sevdiğin şeyler çıkabiliyor bir anda karşına orada. :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabı bende okumuştum ama film gerçekten benim de hiç dikkatimi çekmemişti. İyi ki paylaştın miacım, öpüyoruuum :*

    YanıtlaSil
  8. Dur bi saniye, sen 'mavi saçlı kız'ı mı okudun?! Tanrım, birileri bu kitabı hatırladı ve hatırlattı ya şu blog aleminde daha da ne desem boş!

    Ah be meleğim, nasıl güzel bir kitaptır o! Saçlarım mavi olsun istedim hep o kitaptan sonra ben.. Türkiye bunu yapabilmek için yeterince serbest bir ülke değildi, komşular ne derdi sonra? Baban kızardı hem! Sonra bir de öğretmenler var tabi, okula bile almazlardı maazallah!

    Oysa ben o kitabı bitirir bitirmez, saçlarımı maviye dönüşmüştü hayalimde! Onlar göremezdi, çünkü aynalar sadece bana ayrıcalıklıydı! Onlar ve ben biliyorduk ki, saçlarım hep maviydi! Deniz gibi, gök gibi, nehirler gibi...

    Masmavi...
    Ve ergenliğin en yoğun dönemine denk geldiğinden, bol isyankar ve acıklı!

    Sevgiyle kal Mia'm...
    Neler neler hatırlattın bana, yüreğine sağlık!

    Luna.

    YanıtlaSil
  9. d&r'da görürsem almayı düşünüyorum tavsiyenle :) kitabı ortaokuldayken okumuştum ben de ama nedense hiçbir şey hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
  10. tam 3 senedir bu kitabın ve kızın aşığım ya :D yav inanmıyorummmm bu fil çok ucuza yarın bende alıcam :D:D evett

    YanıtlaSil
  11. Mavi Saçlı Kız... Ben de 3 sene falan önce okumuştum ilk sonra bu yaz tekrar okudum o kitabı. Beni en çok ağlatan kitaplardandır yani. Burçak'ı ilk okuduğumda ona çok özenmiştim. Ona, yaşamına. Tabi bu kitabın başlarındaydı. Bir de onun durumundan anlayınca çok daha etkiliyor insanı.
    Ve Burçak gerçekten çok güzel bir kızmış, hem de çok güzel..
    İzmit'te d&r yok maalesef ama ablama aldırabilirim Ah Belinda'yı. Çok merak ettim şimdi. Bu arada Teyzem'i izlemiştim, gerçekten çok hoşş. Tavsiyeler için de teşekkürler Mia. :*

    YanıtlaSil
  12. Frenchim, yıllar sonra okuyunca daha bi güzel geliyor inan. kitap fuarında da gözüme çarpmıştı hatta 63. baskıydı sanırım :) bi de yorumların hep spam olarak geliyor :( iyi ki farkettim bunu!

    Edebali, ben de bilmiyırum ve keşfedince herkes öğrensin dedim harikalar çünkü :)

    Kırmızı Balonlu Güzel Sesli Kız, ne demek canımm ben de öpüyoruuum :*

    YanıtlaSil
  13. Lunarita'm,

    Ahh okumaz mıyım hem de kaç kere! :) blogda bir kere daha yazmıştım ama eski yazılardan birinde, o yüzden bunu görmen ne güzel oldu :)

    bu kitabı okuyan her ergen genç kızımızın hayaliydi o mavi saç ama biz Burçak kadar cesaretli değildik ya hoş onun durumu daha farklıydı..

    Ve ne güzel ki sen hayallerinde mavi olmuşsun. Başkasına ne gerek var sen bil yeter işte di mi.. Lunaa! :)

    Sen de sevgiyle kal Luna'm..

    Sana Burçak'ın cümleleriyle seslenmek istiyorum;

    "Denizin mavisinde, çimenin yeşilinde
    saçlarımı hatırla.."

    Mia.

    YanıtlaSil
  14. nsnsyg, hah işte hele de ortaokulda okuyup unutanlar için bir de bu yaşımızda okumak için birebir. ama ağlatabilir önceden uyariyim :)

    EvA'cım!

    ben de yıllardır aşığıyıım! evet hemen al koş koşş :)

    YanıtlaSil
  15. Mauna Lora, beni d eçok ağlatmıştı.. ağlatmaz mı..

    heşe de babası Mehmet Çerezcioğlunun Burçak ardından yazdıkları..

    Odasına girip yazdığı cümle

    "Karışık bir odada yaşanmışlık vardır,
    ben düzeni severdim
    al işte!"

    off..

    neysee filmlere dönelim, sıradışı yapıtlar umarım beğenirsin canım :*

    YanıtlaSil
  16. Beni her yazınla bi şekilde gülümsetiyosun ya Mia,ne diyim ben sana :D
    Film isimlerini tek tek not ettim ve vizeleriminde zor olanlarını atlattığıma göre D&R yolu tutabilir,filmlere boğulabilirim :D

    YanıtlaSil
  17. hayalci, çok sevindim buna :)

    ay süpersiin!

    ben hepsini netten izledim ama dvd'lerini bulduğumda alıcak tke tek ilk önce Ah Belinda'yla başladım :)

    YanıtlaSil
  18. Bu tür romanlar hakkında yapılan yorumları görünce kendimde bir eksiklik hissediyorum. Ne yapabilriim ki, ropman okuyamıyorum. Sevmiyorum... Şimdi merak ettim bu kitabı okusam mı acaba dedim. Sevgilime sordum. O okumuş. Acıklı bişiymiş. vazgeçtim.

    ulen ben de yorum değil de ayrı bi konu açıyorum sanki... :)

    neyse hadi gittim ben.. ;)

    YanıtlaSil
  19. Filmide kitabıda çook merak ettiim iyiki paylasmışsın :)

    YanıtlaSil
  20. kitabın adını cok duydum.Galiba lösemi hastasıydı ordaki kız.okumak kısmet olmadı.şimdi dee önce kitabı okumak sonra da filmi izlemek istiyorum.2,50 tl hem de kaçırmamak lazım :))

    YanıtlaSil
  21. Kitabı yıllar önce okudum, o filmlerinde çogunu izlemiştim. Yeşilçam'da bir dönem vardır iyi filmlerin yapıldıgı. O döneme denk gelen filmler bunlarda. Mesela teyzem'de çok etkilenmiştim, severim Müjde Ar'ın filmlerini bu tarz filmlerini ama :)

    YanıtlaSil
  22. 1i yok mu?
    ben de kitap okumadan yapamıyorum ama seni anlıyorum erkek kardeşim de senin gibi. ayrıca evet acıklı okuma :)

    Pembe Kereste, ama kitapta ağlayabilir, filmden de etkilenebilirsin benden söylemesii :) ehe

    YanıtlaSil
  23. Volante, kitap çok güzel ve lösemi hastası kızın günlüğü. tamamen gerçek ve çok sarsıyor.

    film de harika bir atıf yılmaz filmi umarımm beğenirsin :)

    Aslı, evet yeşilçam'ın o dönemini anlatmak istedim yazımda. harika bir dönemmiş o..

    teyzem şahane! uzun süre etkisinde kalınabilir.. evet ben de :)

    YanıtlaSil
  24. o kitabı ben de çok beğenmiştim hatta sonradan hep "büyüyünce saçımı maviye boyatıcam" diye dolaşmıştım uzun bi süre :) filmler de çok güzel gerçekten. iyi seyirler ;)

    YanıtlaSil
  25. eLmyra, hepimizin mavi saç hayaliydi o dönem :)
    teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  26. kitabın adını bir yerlerden hatırlıyorum fakat kesinlikle okumadığıma eminim. maalesef d&r'a çoook uzağım. yolum düşerse alacğaım. düşmezse kitabı internetten sipariş ederim. acıklı kitapları pek sevmem çok merak ettim miaa :)) paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  27. Miam
    ne güzel filmlerdir onlar..ama ben Teyzemi böyle garip şekilde daha bir seviyorum.Kaç kez izledim acayip etkiler beni..Yeşilçamda böyle müthiş filmler var aslında özellikle 80li yıllar da o saçma erotik akım dışında çok iyi işler yapılmış.
    Dur bende bi daha izleyeyim bari hepsini canım çekti:)

    YanıtlaSil
  28. bidüşün, okuyunca eminim sen de uzun süre etkisinden çıkamicaksıınn.. umarım seversin :)

    Milena'cım,

    ya teyzem cidden çok garip bi film. hele o müjde ar'ın siyah beyaz vesikalık fotoğrafı aklımdan çıkmıyor..

    sorma o dönem harika filmler yapmışlar! Teyzem'in de dvd'sini bulsam süper olucaak! :)

    YanıtlaSil
  29. Ben ahh miaa diye bi film arıyorum varmıdır ki ? :)

    YanıtlaSil
  30. ben de ortaokul zamanlarımda okudum Mavi Saçlı Kız'ı ve gerçekten çok etkilendim. Öyle hayat dolu bir kızmış ki! Hatta ona, cesaretli ve hayat dolu olması nedeniyle özenmiştim bile. Ahh Belida'yı ben de izlemek istiyorum şimdi gerçekten merak ettim. Bu filmleri bizimle de paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  31. Hemmen alıp izliyorum Mia! çok ihtiyacım vardı bu aralar böyle nostaljik şeylere:) çok güzel oldu bu! Öpüldün! ;-*

    YanıtlaSil
  32. Ribeleem, bilmem kiii :) tatlı şey!

    SmG, ortaokul kitabımız :)

    ben de özenmiştim ama oıun gibi olamazdım net..

    bir şey değiil izle çok güzeel!

    YanıtlaSil
  33. ayl-in, hemen hemen!! ne demek canım umarım beğenirsiin :*

    YanıtlaSil
  34. izlicem bu filmi! sağol mia:) kitabı ben de çok severek okumuştum.. sevgilisiyle amerikaya gidince iyileşiyodu ya hani.. keşke orda bitseydi hastalığı:( ne kadar basit şeylere üzülüp, bitiriyoruz kendimizi.. komşumuzun kızı kanserden vefat etti dün.. bu acılar olmasa, güzel zamanlarımızın değerini hiç bilemicez sanırım..

    YanıtlaSil
  35. kitabı da filmi de alıcam. Hiç duymamıştım ikisini de been. Heralde yaşım senden küçük diye :)

    YanıtlaSil
  36. dream, bi şey değil! :)
    evet keşkeee.. :( ben de kitabı okuyunca öyle oluyorum hani neler neler varken bizim üzüldüğümüz şeylere bak gibi..

    Krem Karamel, belki de tatlım :)

    YanıtlaSil
  37. O kitabı ben de ortaokulda okumuştum ve nasıl ağlamıştım. Ardından okuyan çoğu kız gibi ben de mavi saçlarım olsun istemiştim, lise1de mavi siyahına boyattım hatta. O belli olmayan ton bile okulda o kadar sorun yarattı ki, Burçak'la farklı dünyalarda olduğumuzu o zaman anladım. Aklıma geldikçe üzülürüm hala. Bu çok bilgilendirici bir yazı olmuş Miam, ben de habersizdim bu filmlerden, d&r'a gidince bakayım hemen :)

    YanıtlaSil
  38. sevgili Mia ; bir de 1965 yapımı ''sevmek zamanı'' adında film vardır ki türk sinemasındaki ilk psikolojik filmdir.

    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  39. francescam, samimi şey çok tatlısın.

    bak ben de ağlamıştım çok özel olmuştu burçak benim için ama hiçbir zaman onun kadar cesaretli olamadım..

    burçak hep oyuncu olmak istiyormuş. keşke olsaydı -yaşasaydı-

    biraz da ben bilgilencidiri yazılar yaziyim dedim senin kadar olmasa da :)

    YanıtlaSil
  40. kibritçi kız, o film yotube da hep kaşrıma çıkıyordu hemen ilk sırada onu izliceem çook teşekkür ederim! :)

    YanıtlaSil
  41. İsmini Vermek İstemeyen Seyirci, Oleey! umarım beğenirsin :)

    YanıtlaSil
  42. Çok uzun zaman önce okumuştum bende iyi ki hatırlattın Miacım tekrar okumalıyım fazla hatırlamıyorum çünkü filmi de hemen izlicem :) :*

    YanıtlaSil
  43. miacım öyle bir anlatmışsın ki üşenmeyip filmleri bir yere not aldım.sonra bakmayı unutmayım diye..ilk olarak ahh belindayı alıcam izliycem.beğenirsem (ki söylediğine göre beğenirim) diğerlerinide sıraya koyucam..vallahi meraklandırdın.nasıl bir şevkle bahsetmektir bu böyle :)

    YanıtlaSil
  44. Bu kitabı çocukken çok okumak istemiştim ama annem onun yerine bana dünya klasiklerinden birkaç kitap almıştı. hâlâ içimde ukte resmen, bir ara kesinlikle almalıyım:/

    filmler de ilgimi çekti, izleyeceğim bir ara:) yine bu tarz bir film izlemiştim yeşilçam'dan ama adını hatırlayamıyorum şu an:(

    YanıtlaSil
  45. yıllar oldu ben o filmleri izleyeli. Atıf Yılmaz usta koleksiyonunu bulabilirsem alayım ben de DR'dan, ne kadar ucuzmuş, bedava neredeyse.

    YanıtlaSil
  46. Misa Misa, ah çok sevindim o zaman hatırlatmama :) ne demek canım bi şey değil :)

    JG, ayy inanmıyoruum hemen okumalısın o zaman! bayılıcaksınn..

    yeşilçam'ın böyle sürprizleri var yahu bizi mutlu eden :)

    Judycim, ben de bulabilirsem alıcam cidden de bedava!

    YanıtlaSil
  47. sanırım kitabı on yıl önce iki yıl arayla iki kere okudum.Aaahh Belinda'da oynadığını da.ve o filmi izleyemediğim için o kadar üzülüyorum ki.bir de bulamıyorum.vizelerim bitsin hemen d&r ye koşup alacağım.umarım Ankara'da vardır

    YanıtlaSil
  48. bu yazının üstüne ah belindayı %100 izliyoruuumm!! tam benlikmiş film ya hiç böyle türk filmleri olduğunu bilmezdim :)

    YanıtlaSil
  49. sevgili Mia Wallace,
    kesinlikle psikolojik gerilim! çok başarılı filmler bence de onlar. bir de "asılacak kadın" vardır, o biraz daha farklı bu tarzdan ama çok iyi filmdir!!
    karşına çıkması çok hoş, bazen güzel şeyler oluyor hayatta;) ben de alayım hatta!

    YanıtlaSil
  50. julia'cım, umarım bulabilirsin filmi ama bulamazsan da netten izle valla ben öyle yapmıştım :)

    Luna'cım, ben de yeni keşfettim valla oleey izle izle :)

    ezgi, ayy çok merak ettim ve hemen not ettim o filmi de :)

    evet evet al sen de :)

    YanıtlaSil
  51. dfeli gibi merak ettim şimdi flimleri biran önce izliycem:)

    YanıtlaSil
  52. Yerli Fight Club dediğine göre baya derin mesajlar içeriyor demektir..

    YanıtlaSil
  53. beni ziyadesiyle etkileyen bi kitaptı mavi saçlı kız, çok uzun yıllar önce okumama rağmen hala aklımda hiç unutmadım. Ama filmi hiç izlemedim mia, tavsiye için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  54. hepsini izledim ama hepsini de yeniden izleyebilirim. bence de turk sinemasinin apayri ve cok guzel bir yuzu. bu guzel hatirlatma icin cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  55. bende fahriye abla filmini severim mesela müjde arın.ama bu filmide hatırlıyorum bir şampuan reklamında oynuyodu dev bir şampuan vardı.hayal meyal.o kitabı okumadım ama çok duydum.ben kitabın yazarını hatırlıyorum o dönem çokça haberlere çıkıyordu yardım filan aranıyordfu.güzelce bir kızdı.ama ölüm geldimmi alıp götürüyor işte.

    YanıtlaSil
  56. Benimde hemen hemen çocukken okuduğum sonrasında teyzem kansere yakalanınca tekrar tekrar okuduğum -sanki bi şeyler bulacakmışına.- kitap sen yazınca tekrar aklıma geldi bi daha kurcalayayım dedim ama kitabı bulamadım. Kim bilir kime verdim de geri gelmedi. :)

    Ayrıca filmi merak ettim bir an önce edinip izlemek istiyorum. (:

    YanıtlaSil
  57. alya, izle izle umarım seversin :)

    enes, aslında bir nevi filmi söylemiş oldum yerli fight club demekle ama o kadar da derin mesajlar içermiyor ne biliyim "sistem bizi içine aldı" konusu yok yani :)

    Gulcin, hoşgeldin çok tatlısın ve teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  58. kuccukkurba, ah ahh cidden de öyleydi. ben teşekkür ederim sana çok hoş yorum. eskileri hatırlatiyim dedim nostaljiyi severiim :)

    balböcükleri, fahriye ablayı ben de çok severim! yrıca evet dev şampuan şişesii fantastiş yeilçam filmii :)

    ve çok haklısın.. ölüm geldimi götürüyor :(

    YanıtlaSil
  59. weba, aa üzüldüm bak kitaplığımdan bi kitap verilirse birisine çook üzülürüm çünküü! :)

    ayrıcaa izlee ve beğennn eheh

    YanıtlaSil
  60. Benimde en üzülerek okuduğum,zaman zaman gözyaşı bile akıttığım ender kiaplardan biridir,çok eskiden okumuştum ortaokul yılları sanırım,sonra hiç tekrar okumadım,Belinda filminde oynadığı da aklımda kalmamış doğrusu.

    YanıtlaSil
  61. Şimdiii öhöm öhöm.. Okuyamadığım yazılarına bir güzel göz attıktan sonra başlıyorum :D

    Senin bu araştırmacı ruhun çok güzel bi kere. Taa yeşilçam filmlerini bulmuş bi bak :D Firenç'le Tuğçe'nin imza olayına bayıldım :D Ablanın hediyesi olan fincanlardan görmüştün geçen gün, gerçekten çok güzeller :D

    Bir de seni çok öptüm :*

    YanıtlaSil
  62. Mysteryciim, özlemişim yorumlarını vallaa :)

    eheh hepsine çook teşekkür ederimm yoğun olsan da yazılarımı hep okuduğunu bilmek güzel :)

    ben de snei çook öptüm :*

    YanıtlaSil
  63. rebeltakipte, aynen eskiden okuyunc benim de aklımd akalmamıştı ama bi de şimdi oku kitap daha farklı gelicek sana :)

    YanıtlaSil
  64. Kitabı okuyan arkadaşlarımın hepsinin ağladığını hatırlıyorum, karamsar bulup okumamıştım,kapağı gözümün önünde,o zamanlar öyle de havalıymışım, üüüf! Şimdi bulsam okurum kesinlikle bu yorumlardan sonra.

    Teyzem'i izledim galiba, gecelik içince bir Müjde Ar var değil mi??

    Asiye Nasıl Kurtulur'u da tiyatroda seyretmiştim, çook güzeldi. Filmini de diğerleri gibi merak ettim.

    YanıtlaSil
  65. kitana, olsun olur öyle şeyler zamanında :) şiimdi bulursan oku bence çok seviceksin.

    evet evet teyzem filminde var öyle müjde ar'şar. çok değişikti ya!

    Asiye Nasıl Kurtulur harika bi tiyatro oyunuymuş! ama izlemeyemedim ona yanarım :(

    YanıtlaSil
  66. off 80ler sineması çok başkadır. bağımsız olmaya çalışıp, saçmalayan filmlerin yanında cidden sağlam filmler de vardır. özellikle teyzem'in yeri ayrıdır nedense, defalarca izledim. ah belinda'yı izleyeli de çok olmuş, sevdiklerimden yine.
    yazınla yine gaza geldim, tekrar hepsini elden geçiresim var.

    YanıtlaSil
  67. kimbapsushi,evet yahu cidden öyle! bayıldım ben 80'er sinemasına!

    teyzem çok farklı bi film çok özel cidden..

    ayy ben de gaza geldim valla! :)

    YanıtlaSil
  68. ya ben küçükken hatırlıyorum bu mavi saçlı kız kitabı sürekli bi evde dolandı etti çok fazla gördüm kapağını sıkıldım ondan :/ bi de çok ağlak kitapsa okuyamıorum ben ya :/ salya sümük ağlıyorum sonra auhuaeh :D ah belindayı da merak ettim torrenti yoklıcam da bi vaktim olsa :D

    YanıtlaSil
  69. Zeynep, yaaaa sonları ağlak ama aslında genel olarak çok güzel bi günlük kitabıı :)

    ayy yokla et bakalım harika bi film! izlee izlee :)

    YanıtlaSil
  70. Geçenlerde izledim asiye nasıl kurtuluru ve bravo dedim her zaman türk filmlerini çok sevmişimdir ve türk filmlerine bok atanlarıda kınamışımdır. Çok kaliteli çok acaip filmlerimiz var yaa:))

    YanıtlaSil
  71. Marla, di mi yaa harika filmler! ben de hep çok sevmişimdiir!

    evet gerçekten çok kalitelii filmlerimiz varmış :)

    YanıtlaSil
  72. MAVİ SAÇLI KIZ. benim ilk okulda okuduğum bir kitaptır. ve onu okur okumaz günlük yazmaya başlamıştım :) Günlüğümün ilk cümlesi ''ben günlük yazmaya mavi saçlı kızı okuduktan sonra başladım.'' :)) Ne güzeldi.. hayatımda yeri olan bir kitap o..

    Ve bi gün delirip saçımı mavi yapcam. :D

    YanıtlaSil
  73. Misisipi, yaaa.. ne güzelmiş cidden..

    günlüğünün ilk cümlesine ise resmen bayıldım!

    yap valla! :)

    YanıtlaSil
  74. ilginç geldi bana :) çünkü daha dün bloğuda burçak'a yer verdi. beklerim bloguma fikirlerini merak ediyorum. güzel bir paylaşımolmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  75. FeRaŞe, hoşgeldin öncelikle :)

    teşekkür ederim ve merakla yazını okuyorum hemen.

    YanıtlaSil
  76. Geçen gün büyük riskte "Aaah Belinda" filminin yapımcısıdır sorusu çıktı 500 puanlık aklıma sen geldin ama Atıf Yılmaz bi türlü gelmedi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah! unutma atıf yılmaz'ı ehe :)

      Sil
  77. kitabı bende okudum ama filmde oynadığından bahsetmiş mi hiç hatırlamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hatırlamıyodum ama oynamış izle!

      Sil