Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Ev Hırkası - Ev Topuzu


Az önce odamda yatağıma uzanmış, kitap okurken resmen donduğumu hissettim.Aylar sonra ilk defa ev hırkamı giydim. Kollarımı hissetmeye başladım oh be! Zaten bugün yağmurla ıpıslak olunca, hava erkenden kararınca, yolda bir dolu -hırkayı bırak- montlu insan görünce "tamam" dedim, "kış geldi!"
***

Lisedeyken ne zaman Zuhal'lere gitsem, rahat bi şeyler giyicek olsam hemen bana ev hırkasını verirdi. Ve bu hırkanın adı Pakize'ydi. Evet evet, şaşırmayın. O hırkaya bir de isim koymuştu Zuhal. Çok severdi hırkasını. Hiç çıkartmazdı evde üstünden. Böyle salkım saçak, gri, kocaman bi şeydi. Onun içinde insan kendini çok rahat hissederdi. Bağımlı gibi bi şey olurdun hırkaya.

Artık eve girer girmez "Zuhaaal bana Pakize'yi verseneee" diye yüzsüzce ister, hemencecik sırtıma geçirirdim. Ondan sonrası bi güzel kız dedikodusu. Ahh.. Ne güzel zamanlardı.

Neyse işte böyle bir Pakize'miz vardı bizim. Hepimizin yok mudur evde giydiği hırkalar? Evlik hırka. Ev hırkası.. İşte öyle bi şey :) Hah işte benim var! Bir Pakize değil ama o da benim canım ev hırkam.

Böyle bordo. Uzun. Üstten aşağı düğmeli ama hep ortadan bir kaç düğme ilikler, gerisini bırakırım. Sonra saçlarımı da ev topuzu yaptım mı tamamdır. Ta taa evlik olarak hazırsın, eline de kahveni alabilirsin. Sonra gelip bu yazıyı yazabilirsin.
***
Ev Hırkası gibi bir de Ev Topuzu meşhurdur. Zaten bu ikisi muhteşem bir ikilidir. Ev topuzun hep harika olurken, dışarı çıkarken o ayarı tutturamazsın. Dağınık ama güzel. Olmaz işte o. Ancak evdeyken olur. Gıcıklık değil mi..

Dışarı çıkarken "dağınık ve dağınık" olur ya da "dağınık yapılmaya çalışılmış ama eline yüzüne bulaştırmış" gibi.

O yüzden siz siz olun hiç uğraşmayın. Bırakın evlik olanlar evde kalsın. Ev hırkanızla dışarı çıkmayın, kendinizi garip hissetmeyin. Evde giyin kendinizi prenses hissedin. Ev topuzu yapmaya çalışıp dışarı çıkmayın. Gerçekten öylesine ev topuzu yapın ve evde oturun.

Tabii evde öylesine topuz yapıp hırkanızı giymiş kös kös otururken arkadaşlarınız çağırmışsa şanslısınız. Bırakın saçınızı açmayın ve o muhteşem ev topuzunuzla dışarı çıkın.

Üzerimde ev hırkam varken ve saçlarım şahane ev topuzu durumundayken size başka ne gibi bir toplumsal mesaj verebilirdim ki eheh.
***

Bu da şarkı.

91 yorum:

  1. Ev topuzu denen şeyi hep merak etmişimdir ama kısa saçlarım ve kepçe kulaklarım evde bile bunu yapmama engel olmuştur :/
    Sevgilinle de mutluluklar dilerim Allah bozmasın ^_^

    YanıtlaSil
  2. hırkasına isim mi vermiş?! sevdim onu :D

    ben de babamın hırkasını giyerim yani benim ev hırkam aslında babamın hırkası olduğundan onun ismi baba hırka.
    hava soğusa da ben de geçirsem şöyle üstüme,ne hoş olur...

    YanıtlaSil
  3. ah bu hırkalar saçlar..:D:D

    YanıtlaSil
  4. Böyle aşk dolu yazılarına bayılıyorum.
    İlk günlerde ki gibi sürsün bir ömür :)
    Hep mutluluk yazılarını okuyalım Miaa :)

    YanıtlaSil
  5. Aman ne güzel hayat

    YanıtlaSil
  6. kafamda topuz, üstümde gri panço elimde kanyaklı kahve var :)

    YanıtlaSil
  7. Ahh ahh artık yapamıyom ben o topuzu, saçlarımı kısacık yaptığımdan ötürü, hmm şeyy ben bahsetmişmiydim yaa saçımı kestirdiğimden :/ sanırım bende senin gibi not olarak yazmalıyım telefona ne yazıcaksam bloga , unutuyom böle :/ ama sana çok yakışıyodur eminim ev hırkanla ev topuzun , fotoğraf da canlandırmama baya yardımcı oldu cidden :)

    YanıtlaSil
  8. babasının turşusu tatlı eylül, aa boşver o zaman aman önemli mi :)
    teşekkür ederim canımm :*

    Cessie, eveet! :D

    aaa baba hırka da çok güzelmiiiş. hadi hemen hava soğusaa :)

    EvAcım, ah ahhhh bu kızlaar :D

    YanıtlaSil
  9. Aysuncum, çok teşekkür sana :) umarım canım hep öyle yazılarımı okursunuz :)

    Adsız, di mi

    AidaSalem, iştee buuuu!!! :D
    harikasın valla :)

    YanıtlaSil
  10. hahah :) ya sen çok şekersin ya :) bu yazıyla ilgili yorumum budur :)

    Larien Ancalime

    YanıtlaSil
  11. Ribellecimm,

    aaa bilmiyodum kestirdiğinii! bak kızıyorum ama hiç anlamtıyosunn :(

    nasıl olduuu ehe merak ettim gerçi leah görüceeek :)

    teşekkür ederim meleğiim ama eminim sana da çok yakışır fit zayıf ribellem beniim :) :*

    YanıtlaSil
  12. Zeynepcim, emin ol sen daha şekersin :)

    YanıtlaSil
  13. :)
    Benim de var öyle bir hırkam, ince, beyaz, önü düğmeli. Tanıştırayım onun adı da Türkan. Annemden kalma, mazisi derin ama adı bir yıllık.

    Çok uzak gelmedi yazın. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Firari Yolcu, aaa çok merak ettim ama mazisinii.. ne güzel isim.

    sevindim buna :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Şuanda ben ev hırkamı giymiş bulunmaktayım :)

    O ev topuzu bir tek evde güzel olur cidden isteksiz yaptığın makyajın çok güzel olması özenerek yaptığın makyajı eline yüzüne bulaştırman gibi :))

    Mutluluğun daim her şey ilk günkü gibi olsun :*

    YanıtlaSil
  16. Ev topuzu ve ev hırkalarını çok severim :) Gerçekten de evde yapılan topuz dışarı çıkarken asla o şekilde güzel olmaz.Ne sinir bozucu:)
    Sevgilinle her gününüz ilk gün gibi olsun Mia'cım :) :*

    YanıtlaSil
  17. Misa Misa!

    makyaj! işte bunu unutmuşuum!

    bugün özensiz iki dakika da makyaj yaptım. makyaj dediğim sadece eyeliner ve annem hiç bu kadar güzel sürmemiştin dedi inanmazsın :)

    evet ilk günkü gibi olsuun bilekliğin uğuru :*

    YanıtlaSil
  18. kirazlı sakızım, hep öyledir lanet olasılar ama öyle öyle işte maalesef! :)

    ayrıca çook teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  19. Hehe evet Mia'm özensiz yapmak gerek ve evet bilekliğin uğuru hep onun işi bunlar :P :)) :*

    YanıtlaSil
  20. Evet Misacım hep onunn işiiii :p ehe :*

    YanıtlaSil
  21. simdi sen mesaj atarken sevgiline ben yaziyorum :) hirka sac topuzu evde benim stilim :) ama ben bu sekilde nedense rahat olmak yerine pasakli hissederim.

    YanıtlaSil
  22. Şu anki halimle birebir uyuyor fotoğraf. (: (:

    YanıtlaSil
  23. öncelikle merhaba.bloggerlar arasında yeniyim ve sana ilk yorumum:) Ben de dünden beri hırka-çetik ikililerime kavuştum^^
    sevgilinle de mutluluklar...

    YanıtlaSil
  24. ahaha kesinlikle dışarda olmuyo o güzel dağınıklık. çok garip. =D

    YanıtlaSil
  25. Cidden ya bu topuz olayında çok haklısın sabah işe giderken o kadar uğraşırım olmaz olmaz olmaz akşam eve gelirim oldu mu sana prenses topuzu :)) kış günlerine yaklaşırken bu topuzlu hırkalı postun harika olmuş :)) içim sıcacık oldu ...

    YanıtlaSil
  26. saçlarım ev topuzuyken, üzerimde de ev hırkam varken okumak güzel oldu:))

    YanıtlaSil
  27. Miacım,yazının en başında ev hırkanı gözümde canlandırmıştım ve rengi bordoydu,doğru tahminmiş:)şu ev topuzu konusuna katılıyorum benim de evde harika topuz olurken saçım dışarı çıkacağım zaman bir türlü olmuyor:( sevgilinle de her şeyi ilk günkü gibi yaşamanız ve öyle hissetmeniz ne güzel:)

    YanıtlaSil
  28. Mia'm sanki bu yazı için çekilmiş bi fotoğrafım var ; evde,ev hırkam ve topuzumla =))çekilmiş...

    bu yazıda kullanabilirmişsin resmen :P

    kışın en sevdiğim şeydir,altıma en rahat pijama altımı giyip,üzerime t-shirt çekip,ev hırkamı giyip orasından burasından çekiştirmeyi =))
    saçlarım desen zaten neredeyse hep topuz =))

    sevgilinle daha daha daha çok daha mutlu aşk dolu günleriniz olsun inşallah...

    öperim mmmmjjjxxss :)

    YanıtlaSil
  29. başlıkta ev topuzunu görür görmez 'dışarıya çıkarken ayarı hiç tutmayan ama evde süper tutan gıcık saç tipi' dedim ve bi baktım yazının devamında sen de aynı şeyi söylemişsin ahahaha.

    ilk günkü gibi aşık olmak ne güzel lay lay lom

    YanıtlaSil
  30. Eşyalara bağlılığımı yok etmek için ev hırkamı başkasına verdim geçen gün. Çok özgür hissetsem de şimdi çok üşüyorumm. Bugün de hava buz gibi puf. Ayrıca saçlarım belime kadar geldiği için ev topuzu da yapamıyorum zira o koca topuz başımı ağrıtıyor :/

    YanıtlaSil
  31. Benim de kocaman beyaz kalın penyeden kapşonlu bi hırkam var adı yoktu ama şu an ayfer koydum:F
    çok sevdiğim bi ayfer ablam var o hediye etmişti :D
    saçlar zaten asla enseme değmemeli aynen o vaziyet..hani ben yazmışım gibi deriz ya bazen aynen o sıcaklıkta nasıl gülümseyerek okudum:))
    dur ben de bi sms atayım cvp gelmesin sinir yapayım:-^^

    YanıtlaSil
  32. NeSLiName, ne tatlısın :)
    (şu an mesaj hakkım bitti inanır mısın :D kontor almaya gidicem birazdan ama önce sana yaziyim)
    ben de ev topuzumun güzelliğine göre değişiir ehe sonra ben de pasaklı hissederim sanırım :)

    K.C.S

    ne güzel. kışlık ev hali :)

    hana yori darko, öncelikle hoşgeldiin!

    ilk yorum demek çok şanslı hissettim :)
    ah ne güzel o ikiliye kavuşmaak :) teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  33. Rebeccam, bu bir kural sanırım! :D

    aysuncum, yerim senii prenses topuzlu :)

    tam da nen üşürken ortaya böyle bir yazı çıktı iştee.. teşekkür ederim :*

    nsnsyg, çok sevindim bunnaa! :)

    YanıtlaSil
  34. Ekimoza, sen bu konuda bir ustasın zaten! :)

    teşekkür ederim canım aynen öyle çook güzel..

    cennebazz'ım, aaaa tam bu yazılık desene :)

    ne tatlısın gözüme geldi o görüntün valla pijamalı topuzlu güzeel :)

    aminn canım ben de öperümm :*

    YanıtlaSil
  35. Polly, aynen söylememezsem olmazdı valla hain topuz :D

    çok güzeeel! lay lay lomm :)

    francescam, aa ne kadar değişiksin işte zaten senin de bu özelliklerini seviyorum ben :)

    benim de saçlar belimde ama yine de oluyor yahu ama sanırım ince telli pek ağırlık hissetmiyorum :D

    YanıtlaSil
  36. iρεκβöcεĝι~

    aaa ayfeer :)

    çok çok tatlı bi yorum olmuş ama bu! bayıldımm..

    çok teşekkür ederim ya sevindim o sıcaklıkta okumana onu hissetmene :)

    hadi at bi sms ama cevap gelsin beni sinir etmesin aaa :p :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miiaammmm :** ilk yorumum bu ve ilk okuduğum yazın sanırım yehuuu 5. yıl:D

      Sil
    2. zaman ne çabuk geçiyor ipekböceği! :)

      Sil
  37. Miaa çok kıskandım hemmen ev hırkama bi isim bulmalıyım :D
    Ev topuzu zaten hep vazgeçilmezdir ve onaylamama gerek varmı bilmiyorum ama ev topuzu başka hiçbir zaman evdeki gibi güzel olmaz :D

    YanıtlaSil
  38. hayalci,
    hemen bul şekline şemaline bak ona uygun bi şey bul bakalım hemen :D

    sen yine de onayla tatlı şey ve evet maalesef öylee! :)

    YanıtlaSil
  39. Hırkaya isim im Ya ne güzel miş. :D

    Ev topuzu candır ya bendekiler bi büyüse de yapsam off of :D

    YanıtlaSil
  40. Ayy o ev topuzunu sormaa! O topuz tokamla evde yapabilicem mi diye denediğimde çok hoş olmuştu. Dışarı çıkarken yapayım derken hop çirkinleşti! :( Ben de şu an evde giymeye hırka buldum siyah uzun düğmesiz :D çok rahaat :D

    YanıtlaSil
  41. bu yaziyi okurken ev hirkamin icinde soguk bir gunde evimde kahve icmek istedim :)

    YanıtlaSil
  42. öncelikle, aşk konusunda çok seviniyorum mutlu olmana. inşallah hep böyle gider.

    ev topuzu ve bunalım hırkamla dün gece dışarı çıktım :))) berbat bir duyguydu.

    YanıtlaSil
  43. Ev hırkası, ev topuzu ne huzurlu ne güzel şeydir! Okurken huzur doldum iyi ki evdeyim dedim, hatta ev topuzu yaptım saçımı da :D bikaç blog okuyayım kahve keyfi yapıyım oleey :D
    Ayrıca Mia aşkına o kadar hayranım kii sonsuza dek mutlu olun siz! O cici kalbin hiç kırılmasın :)

    YanıtlaSil
  44. miacım:) yine güldürdün beni..pakizeye bayıldım.çok hoş bir isim seçimi olmuş.pakize suda dan mıdır nedir pakize ismi hep kaçık bi kadını hatırlatır bana...
    ay şu yorumdan sonra benimde sewgilime bi msj atasım geldi..lakin ki öyle bir adam yok.ne hoş demi :)

    YanıtlaSil
  45. ah o ev topuzu yok mu.. gönül ister ki dışarı çıkarken de yapabilsin aynı şekilde ama olmaz. ne zaman bakmadan, öylesine toplasan şahane olur. dışarı çıkarken "hadi evdeymişim gibi bakmadan yapayım, olur belki" derim ama yine olmaz :) hayat zor :P

    YanıtlaSil
  46. Feli'm, anlıyorum seni felicitam of o güzel olan dışarda olmayan topuzlaar! :(

    ayy tam bi ev hırkası bak! süpeer :D ayrıca ben de şu an siyah uzun düğmesiz hırka giyiyoruum :)

    mon clementier, keşke :)
    benim de canım istedii. dün akşam bu yazıyı yazaren üşüyordum ama şimdi güneş var :)

    YanıtlaSil
  47. Lazanyam, inşallah bebeğimm! sen de hep mutlu ol. bi de bu konud sen mutlu olursan çok sevinicem benn.

    işte evde o şekilde gayet iyi hissederken dışarı o şekilde çıkınca olmuyor biliyoruum :)

    Lunacım, ya çok sevindim okurken huzur dolmana oley :) hadii kahve keyfinle blog oku bakalımm :)

    çok teşekkür ederim Lunam sen de hep mutlu ol! sonsuza dek :)

    YanıtlaSil
  48. severim deliyi, hep gül sen hep gül :)

    ya ama gerçekten hırkayı bi görsen pakizeden başka bi isim yakışmaz ona o derece bi pakizeydi o :)

    aaa bak kötü olmuş bu aman sen de en yakın kız arkadaşına mesaj aaat :)

    YanıtlaSil
  49. Tabii evde öylesine topuz yapıp hırkanızı giymiş kös kös otururken arkadaşlarınız çağırmışsa şanslısınız. Bırakın saçınızı açmayın ve o muhteşem ev topuzunuzla dışarı çıkın

    Evet bunu hep yapıyorum .:D
    Benim ev yeleğim var. Teyzem ördü. Geceliğimle aynı renk :D. Ben evde gecelikle dolaşmayı seviyorum rahat rahat . ohh :D

    YanıtlaSil
  50. eLmyra, haha evet bi de o vaar!
    hani kendi kendini kandırmaca :) "şu an evdeymişim gibi davraniyim" falan :D ah ah!

    Gece Yürüyüşü, ohh gecelik! üstüne de uzun ince bi hırkaa! muhteşem valla! ev babetinde de oldu mu yeme de yanında yat :)

    YanıtlaSil
  51. benim ev topuzum bile çirkin. iki gram saçım olduğu için :D

    senin zuhal de pek eğlenceli, hırkaya isim mi takılır hahahha :D

    YanıtlaSil
  52. ya sen nasıl yazılar yazıyorsun böyle, makarna diyorsun makarna yiyesim geliyor, hırka diyorsun hırka giyesim! Bu kadar sıcak olunmaz ki canım! Nerde benim kırmızı hırkam yeaaaa

    YanıtlaSil
  53. bende ev hırkamla beraber yazıyorum bu yorumu :) nedense saçlarım mükemmel ev topuzlu olsada dışarı o topuzla çıkmak istediğimde içimden bi ses çok çirkinsin aç o saçları diyo :/

    Nyks

    YanıtlaSil
  54. inanırsakolurbence, hemen bakıyorum canımm :)

    Mysterycim, yaa olur mu perma yaptırmıştın sen kabarık saçlı güzellik :)

    hem evet delidir zuhal başkadır o :D

    memenro mori, aaa sen nasıl güzel yorum yazmışsın öyle! çok çook sevindim!!

    hadi hemen giy kırmızı hırkanı :)

    YanıtlaSil
  55. Nyks, evet sonunda dışarı çıkarken açıyoruz o saçları biliyorum o durumu :)

    ama havalar soğumuş ya herkes hırka giyiyor ne güzel:)

    YanıtlaSil
  56. ben de sabahları uyandığımda çok üşürüm hemen ev hırkamı üzerime geçiririm ve evet en mutlu an budur:)
    topuz olayına da aynen katlıyorum ama şu da bir gerçek ki ne kadar uzun saç o kadar dağınık topuz ben bugün bunu gördüm ;)

    YanıtlaSil
  57. Allah seni bu muhteşem üçlüden hiç mahrum etmesin! :)

    YanıtlaSil
  58. Pakize'yi çok sevdim :P Ev topuzu beni her zaman sinirlendirir -.- :D

    YanıtlaSil
  59. Benim de ev hırkalarım var üç tane :D ama en sevdiğim böyle soluk yeşil kolları baya uzun önden fermuarlı olan, senelerdir favori ev hırkam kendisi, bu postu okuduktan sonra isim koymaya karar verdim düşünme aşamasındayım :D

    YanıtlaSil
  60. şu ev topuzunu yapmayı beceremedim ben hiç :( cnku saclarım dumduz fön fln banane yani ondan hiç istedigim gibi dagınık ama guzel topuzu yapamadım ben arkadaslarımın yarı dalgalı saclarına özeniyorum hep

    YanıtlaSil
  61. mia mimledim seniiii

    YanıtlaSil
  62. bi de ev donu var mia sevgili yokken evde giyilen

    YanıtlaSil
  63. offf ev topuzu ev topuzuuu... ben de bu dertten çok muzdaribim Mia'cım :) Hislerime tercüman oldun resmen :) Dertlendim şimdi bak görüyo musun :D

    YanıtlaSil
  64. O ev topuzluyla dışarı çıkmak istersen anne hemen müdahale eder...
    -AA bu halde mi çıkacaksın, pasaklı pasaklı?
    -Neden, ne güzel topuz o nesi var?
    -Salkım saçak, bi tarasan?
    -...

    Kelebekler hep seninle kalsın:))

    YanıtlaSil
  65. Şimdi hepinize Mia'nın bir özelliğini daha söylüyorum. Bunu İstanbul'a son gidişimde öğrendim. Halbuki yıllardır yapıyormuş. Mia'dan hiç bir sivri sinek kaçamaz ve vurmadan hop diye eliyle yakalamak suretiyle öldürür. Nasıl yakaladığını anlayamadım ama biraz önce bir tanesine ben de yaptım ama sıkmadan avucumu açtım geri kaçtı. Ama yakalamama bile şaşırdım. Teşekkürler Mia! :D

    YanıtlaSil
  66. İrma, ben de hem gündüz hem akşam hırkamla dolanırım çok da mutlu olurum :)
    ben de bunu her gün görüyorum canım maalesef ablamın saçı o kadar gür ve uzun ki saçlarımızın boyu anı olmasına rağmen onun kocaman topuzu benimse normal boyutlarda bir topuzum oluyor :)

    Lalişcim, Amin! :)

    Zombi, hoşgledin öncelikle :) asevmene sevindim :) ve hangimizi sinirlendirmez ki o hain topuz :D

    YanıtlaSil
  67. Aphraell, ya hırkayı öyle güzel anlattın ki canım o soluk yeşil hırkadan istedii! zaten ev hırkası dediğin soluk renkli olmalıı :)
    ımm bence ona (ay isim bulamadım) :D

    naley, eveet evet evet :) kışın en güzel yanlarından biri de şu an hırkayla bu yorumlara cevap vermek ehe :)

    youknow, aa bak dlagalı saçla ev tpouzu nasıl güzel oluyor ya seni anlıyorum :(

    YanıtlaSil
  68. heracım, bakıyorum hemen :)

    helincim, bakıyorum mime :)

    femme fatale, onu bilmiyorum valla sevgili femme

    Medanşeri, ay ben de yorumuna bayıldım! çok tatlısın çok teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  69. yeşiL, haha görüyorum :D çok tatlı dertlenmişsin ama :)

    kitana, yaa çok doğru! çok samimii :D

    seninle de kalsın kelebekler hep :)

    YanıtlaSil
  70. hahahaaa :)) benimde bir ev hırkam var ama adı yok ılham aldım resmen hemen bir isim bulucam hırkama, ev topuzu zaten olmazsa olmaz bısı =)) daha kapının onundeyken saclarımı toplamaya baslayanlardanım bende

    YanıtlaSil
  71. Feli'm, hahahaha :D gülmekten öldüm bu yyorumuna off :D ayrıca senin gibi sivri sineğe dokunamayan bir insan için bu girişim harika bir başlangıç! :)

    sudüşleri, hadi hemen bir isim bul :) ya evet ben bazen daha eve gitmek için minibüse bindiğim an başlarım ev topuzuna :)

    YanıtlaSil
  72. o topuzu yapamayan tek ben değilmişim, vallahi içim rahatladı :)

    YanıtlaSil
  73. Sycorox, rahatlaısn için yahu bak ne kadar kişi var yapamayan :)

    YanıtlaSil
  74. francım hemen bakıyorum canım :)

    YanıtlaSil
  75. EvAcım, teşekkür ederimm :)

    YanıtlaSil
  76. aaaa bende ev hırkam ile aramızdaki düzgün ilişki hakkında yazı yazacaktım ehehe

    ne güzel bir yazı miaa! :)

    benim muhteşem topuzum, servise geç kaldığım için merdivenlerden inerken yaptığım topuz biliyor musun :)
    ama ev topuzumda ayrı bir çekici :)

    YanıtlaSil
  77. summercım, yaa ne güzel kalplerimiz birmiiş! :)

    teşekkür ederim canım. bak okula giderken serviste evet imdamıza yetişirdii :)

    YanıtlaSil
  78. ben bu yazına bayıldım yaa !

    YanıtlaSil
  79. kibritci kız, ne mutlu bana! çook sevindim :)

    YanıtlaSil
  80. Ne güzel yazmışsın okurken içim ısındı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım aslı çok ama çok teşekkür ederim!

      Sil
  81. aahhh şu saçlarrr... gerçekten evdeyken mükemmel görünüp sokağa çıkacağımız zaman berbat bir hal almayı nasıl beceriyorlar çok merak ediyorummm :D

    YanıtlaSil
  82. ev topuzumla birakiyorum bu yorumu. bir topuz ve bir hirka Allah'im nasil sansliyiz ya, tam minnosizm ❤
    Sevgiler mia👧

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah tuğçem çok tatlısıınnn.. ben de sana ev topuzumla yazıyorum bu yorumu. yıllar topuzumdan hiçbi şey eksiltmedi.

      sevgiler :*

      Sil